piątek, 29 marca 2013

Wielkanocne gniazdka

Proste, ładne dekoracje wielkanocne, które mogą stać się fajną ozdobą koszyczka lub świątecznego stołu. Znalazłam kiedyś takie gniazdka na jakimś blogu kulinarnym, ale zrobione z makaronu chow mein. Nie znalazłam go w sklepie spożywczym, nie chciało mi się już za nim jeździć i zastąpiłam go migdałami. Myślałam również o preparowanym ryżu, pewnie nadałby się równie dobrze. Ale jednak migdały są smaczniejsze:) 


Składniki:
100 g całych migdałów
100 g czekolady mlecznej
50 g krówek lub innych cukierków toffi
2 łyżki mleka
kolorowe cukierki (u mnie m&m's z orzeszkami)


Migdały, jeśli są w skórkach, zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na jakieś 8-10 minut. Po tym czasie zabieramy się za żmudny i bardzo przeze mnie nielubiany proces obierania migdałów. Obrane migdałki dzielimy na połówki i kroimy w paseczki.Czekoladę łamiemy na kostki, a najlepiej na jeszcze mniejsze części. Dodajemy do niej łyżkę mleka i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Do gorącej czekolady wrzucamy paseczki migdałów i mieszamy. Na desce albo blaszce rozkładamy woskowany papier do pieczenia (ewentualnie smarujemy blaszkę oliwą z oliwek). Nakładamy po łyżce migdałów z czekoladą i formujemy małe gniazdka. Z tej porcji wyjdzie 6-8 gniazdek. Teraz kroimy krówki na mniejsze kawałki, również dodajemy do nich łyżkę mleka i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Na każde gniazdko kładziemy łyżeczkę rozpuszczonego toffi i układamy trzy kolorowe cukierki. Wkładamy do lodówki na 2-3 godziny. Po tym czasie powinny dobrze odchodzić od papieru lub blaszki.

Smacznego! Wesołych Świąt:)

2 komentarze: