poniedziałek, 25 marca 2013

Nuggetsy z kurczaka w coca coli

Pieczone udka z kurczaka w coca coli, czy inny drób, już jest znany od dawna. I muszę przyznać, że nigdy mi jakoś nie przypadł do gustu. Ale na jakimś blogu kulinarnym (nigdzie nie zapisałam na jakim niestety) znalazłam przepis na nuggetsy marynowane w coca coli. Pomyślałam, że to może być fajny sposób na inny smak piersi z kurczaka. Są całkiem smaczne, chociaż spodziewałam się wyraźniejszego smaku.


Składniki na marynatę:
150 ml coca coli
150 ml ketchupu pikantnego
sól, pieprz, pieprz cayenne
Składniki na panierkę:
2 jajka
mąka
bułka tarta
1 łyżeczka granulowanego czosnku
pieprz
Oraz:
1 duży filer z piersi kurczaka
olej

Filet z kurczaka pokroić na nieduże kawałki lub cienkie paski. Ketchup wymieszać z coca colą i przyprawami. Mięso dokładnie pokryć marynatą i włożyć na co najmniej godzinę do lodówki. Ja trzymałam go całą noc. Przygotować trzy miseczki. W jednej z nich rozkłócić widelcem jajka. W drugiej bułkę tartą wymieszać z czosnkiem granulowanym i pieprzem. W trzeciej miseczce przygotować kilka łyżek mąki. Kawałki kurczaka wyjmować z marynaty, obtaczać w mące, moczyć w jajku i panierować w bułce tartej. Smażyć w głębokim oleju, aż będzie miał złoty kolor.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz