poniedziałek, 11 marca 2013

Cynamonowy Rolls Royce

Cynamonowe miękkie drożdżówki świetnie pasują do niedzielnej kawki lub herbatki. Zawsze się udają, ciasto zawsze rośnie. Jeśli chodzi o nadzienie jest bardzo proste, ale mam jedną uwagę. Jeśli wymieszamy cynamon z cukrem i masłem, nadzienie jest dość twarde po wystygnięciu (chociaż czasem nie zdążą wystygnąć:). Kiedyś z braku masła w lodówce, użyłam margarynę i nadzienie zostało miękkie. Oczywiście drożdżówki straciły trochę w smaku, ale dla mnie były i tak lepsze. W ramach testu upiekłam część "ślimakiem do góry" i kilka "ślimakiem na bok". Do góry jest ładniej, co widać na zdjęciu.


Składniki na ciasto:
550 g mąki + do podsypywania
2 jajka
200 ml letniego mleka
70 g masła
25 g drożdży
75 g cukru
szczypta soli
Składniki na nadzienie:
150 g cukru
85 g miękkiego masła
2 łyżki cynamonu

Masło do ciasta stopić. Wymieszać mąkę z resztą składników. Wyrobić ciasto, podsypując mąką, aż będzie suche i sprężyste. Odstawić pod przykryciem na godzinę, do podwojenia objętości. 

W międzyczasie przygotowujemy farsz. Łączymy masło, cukier i cynamon. Dokładnie mieszamy. I już:) Na nadzienie również nadaje się zamiana cynamonu na kakao lub nadzianie drożdżówek marmoladą.

Wyrobione ciasto wykładamy na stolnicę. Odkrawamy spore kawałki i wałkujemy na grubość ok 1 cm. Smarujemy nadzieniem do samych brzegów i zwijamy w rulon. Kroimy na 3-4 cm kawałki. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. I odstawiamy na 20 min do napuszenia. Pieczemy w 180 oC ok 12-15 minut. 

Smacznego!

2 komentarze:

  1. ja na takie rollsy mówię po prostu ślimaczki :D Są pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyglądają te rollsy! Może chciałabyś wypromować je na naszym katalogu smaków? Zachęcamy również do aktywnego głosowania - 'ugotuję/nie ugotuję'
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń