poniedziałek, 25 marca 2013

Grochówka

Zrobiłam grochówkę porządną, z marchewką, cebulką, na rosołku, tak jak powinno to wyglądać. Zawsze robiłam taką trochę na odczep się.. Wrzucałam groch, kostkę rosołową, jakieś mięsko i tyle. No i muszę przyznać, że jest wielka różnica. Nie, nie wielka, ogromna! Nawet dla mnie mimo, że aż tak nie lubię tej zupy. 


Składniki:
25 dag łuskanego grochu w połówkach
1 szyjka indycza
1 duża marchewka
1 duża cebula
150 g boczku wędzonego
1 laska kiełbasy
ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, sól, majeranek

Gotujemy rosół na szyjce indyczej z zielem angielskim, liściem laurowym i kilkoma ziarenkami pieprzu. Po 10 minutach gotowania się rosołu, dodajemy wypłukany groch. Ja nie namaczam wcześniej grochu, ale na chwilę moczę go we wrzątku, później odcedzam i gotuję w "nowej" wodzie. Tak samo robię z fasolą Jaś. Więc tak przygotowany groch wrzucamy do rosołu. I gotujemy pod przykryciem mieszając od czasu do czasu, żeby nie przywarł. Marchewkę obieramy i ścieramy na małych oczkach. Cebulkę drobno kroimy w kostkę. Boczek również. Kiełbasę kroimy w półplasterki. Podsmażamy na patelni boczek, kiedy wytopi się z niego trochę tłuszczu, dodajemy cebulkę. Kiedy jest już lekko zeszklona, wrzucamy kiełbasę, podsmażamy wszystko razem porządnie. Kiedy groch w garnku jest już rozpadający się, dorzucamy marchewkę i gotujemy chwilę. Na koniec dodajemy cebulkę z boczkiem i kiełbasą i doprawiamy majerankiem i pieprzem, ewentualnie solą. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz