niedziela, 10 marca 2013

Krążki cebulowe

Zrobiłam, nareszcie, po długim planowaniu. Bo jakoś nie miałam do nich przekonania. Wydawało mi się, że cebula będzie twarda, że panierka odpadnie, że to wcale nie będzie dobre. Ale! Wydawało mi się! Takie krążki idealnie nadają się jako przekąska na imprezę lub jako dodatek do obiadu. Są równie smaczne na zimno. I wbrew moim obawom, nie trzeba ich podawać z żadnym dipem, żeby były zjadliwe;) W sumie zjedliśmy je bez żadnych dodatków. Cebula była miękka, panierka pięknie trzymała się krążków, dzięki smażeniu na gorącym, głębokim tłuszczu, nie były za tłuste. Przepis pochodzi ze strony (lubianej i często przeze mnie odwiedzanej) http://kocham-gotowac.blogspot.com.


Składniki:
2 średnie cebule
ok 1 1/2 szkl mąki
łyżka soli
pieprz
1 szkl  mleka
1 jajko
bułka tarta
olej do smażenia

Cebulę należy pokroić w dość grube plastry i rozdzielić na pojedyncze krążki. Wrzucić je do ciepłej wody, to pozwoli na oddzielenie się błonek, które raczej przeszkadzają. Chociaż jak się nie da, to tragedii nie będzie;) Mąkę przesiać do miski, wymieszać z solą i pieprzem. Z tego odsypać 2 łyżki na talerzyk, do reszty dodać mleko i jajko i wymieszać. W kolejnej misce przygotowujemy bułkę tartą. Cebulę wyjmujemy z wody, obtaczamy w mące, zamaczamy w cieście i panierujemy w bułce tartej. Krążki smażymy w głębokim oleju, aż do uzyskania złotego koloru.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. fajny pomysł :) muszę wypróbować koniecznie :) pozdrawiam i zapraszam na warzywa z grilla http://www.zgrilla.pl/grillowane-ziemniaki-faszerowane-serem-cukinia-i-papryka/

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne nie myślałem że będzie aż tak dobre!

    OdpowiedzUsuń
  3. swietnie a jest ajkis przepis bez mleka?

    OdpowiedzUsuń
  4. spoko tylko tuste strasznie

    OdpowiedzUsuń