poniedziałek, 14 stycznia 2013

Ciasteczka w kawowe kropki

Ciasteczka kawowe kropki są parą do popękanych czekoladowych ciasteczek, piekłam je w ten sam dzień, tyle, że spóźniłam się z wstawieniem przepisu na bloga. Wyszły niezbyt słodkie, kawowe, ani twarde ani miękkie. No i niezbyt ładne, ale to z mojego lenistwa. Nie chciało mi się ich ładnie równo dzielić na kuleczki. Wydaje mi się, że można by troszkę więcej cukru do nich dodać albo może potraktować jakąś polewą lub  lukrem.


Składniki:
300g mąki pszennej
250g margaryny
80g cukru pudru
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (najlepiej w granulkach)
1 opakowanie cukru waniliowego
1/4 łyżeczki cynamonu

Margarynę miksujemy, dodajemy cukier puder i cukier waniliowy oraz cynamon. Miksujemy aż wszystko ładnie się połączy. Do zmiksowanej masy maragrynowej dodajemy mąkę i wyrabiamy łyżką. Na koniec dodajemy kawę. Kawa powinna być w granulkach, żeby były "kropki kawowe" widoczne na ciastkach. A wyrabiamy ciasto łyżką, bo ciepło ręki rozpuści kawę (co nastąpiło częściowo kiedy ja robiłam ciastka i kropek mają mało, po prostu znudzona wyrabianiem łyżką, niepotrzebnie wyrobiłam do końca ciasto ręką). Z gotowego ciasta odrywamy kawałki i formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Kulki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w sporej odległości od siebie. Następnie rozpłaszczamy każdą kulkę, najlepiej wychodzi szklanką, lekko obsypaną mąką. Ciasteczka pieczemy ok 15min w temperaturze 180oC.

Smacznego!



1 komentarz:

  1. ja lubię mniej słodkie ciacha, ale za to wykończyć je na mega słodko - lukier i czekolada jak proponujesz jak najbardziej! :)
    pozdrawiam,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń